Hjelp ved angrerett, garantier, reklamasjon eller annet

Du kan kontakte oss via vårt kontaktskjema eller per e-post, så hjelper vi deg etter beste evne. Ønsker du at vi ringer deg, kan du legge igjen nummeret ditt. Du kan forvente svar senest innen 24 timer, men vanligvis langt raskere. Du når også nettbutikksjef direkte på telefon 97331255.

Lydglede AS har ingen spesielle kjøpsvilkår ut over det vanlige og lovpålagte. Vi forholder oss til kjøpsloven for bedrifter og forbrukerkjøpsloven for privatpersoner. Vi vil alltid forsøke å gjøre deg som kunde fornøyd.

Privatpersoner har etter norsk lov 14 dagers angrerett. Hos oss har vi imidlertid 30 dager åpent kjøp, noe som gir deg enda bedre betingelser. Dersom produktet returneres oss skal det imidlertid være i lik stand som da det ble levert. Mer om dette under.

Avtale om kjøp er bindene for begge parter når din bestilling er mottatt av oss. Det tas imidlertid forbehold om ordre plassert i perioder med tekniske feil eller at vi har beholdningsfeil. Dette skal i utgangspunktet ikke inntreffe, men skulle uhellet være ute vil du bli varslet og følgelig også få kjøpssummen refundert.

Når du gjennomfører handelen gjennom vårt ordresystem gir du oss rett til å belaste deg kjøpesummen når varen er sendt. For tilvirkningsvarer, som eksempelvis kabler med kundedefinerte mål og kolbinger, kan kjøpesummen trekkes umiddelbart.

Frakt og levering

Som kunde hos oss har du alltid fri frakt. Lydglede AS benytter i hovedsak Posten/Bring, men har også andre fraktalternativer. De aller fleste varene du ser i nettbutikken er på vårt eget lager på Alnabru eller på showroomet i Vestby. Normalt pakkes og sendes din ordre første virkedag etter at vi har mottatt din bestilling. Fra ordre er plasser til den er hos deg tar det derfor vanligvis 2-3 virkedager. For noen adresser, eksempelvis hvis du bor langt nord i landet, bruker dessverre Posten noen ganger litt lengre tid.

Våre forsendelser har sporing og vi anbefaler at du har Postens egen app på telefonen din. Du vil da kunne spore ordren din, uavhengig om de sendes som brev eller pakke.

Betaling

Vi tilbyr betaling med Visa, Mastercard, Vipps og faktura. Alle våre priser er i oppgitt norske kroner inklusive merverdiavgift. Betalingsløsningen via nettsiden er levert av Wordline (tidligere Bambora) sammen med deres partnere. Selve betalingen foregår på Wordlines sikre plattform, og vi i Lydglede har aldri tilgang til dine betalingsopplysninger.

Fakturaløsning / delbetaling

Fakturaløsningen for private leveres i samarbeid med Walley (tidligere Collector). Tjenesten tilbyr deg en engangskreditt som betaling for dine kjøp. Engangskreditten innebærer at kreditten er bundet til det enkelte kjøp og at du som forbruker ikke har noe ytterligere utestående kredittforhold med Walley. Mer informasjon og generelle kredittvilkår finner du ved å følge lenken under. Ved valg av faktura er forfallstiden 14 dager. Faktura sendes til den e-postadressen du har oppgitt eller til din folkeregistrerte adresse avhengig av ditt valg av distribusjonsmåte på kjøpstidspunktet. For å kunne benytte tjenesten må du på kjøpstidspunktet ha en permanent og offisiell norsk bostedsadresse og være minst 18 år gammel. Betalingsmåten er bare tilgjengelig for privatpersoner, og forutsetter at du har tatt vare på dine økonomiske forpliktelser og har en god betalingshistorikk. En kredittsjekk gjennomføres i forbindelse med kjøpet. Kredittvurderingen utføres av Walley og informasjonen vil ikke bli lagret hos nettbutikken hvor kjøpet blir utført. Din personlige informasjon vil kun bli benyttet til å beslutte om kreditt skal gis eller ikke. Ved for sen eller uteblitt betaling tilkommer purregebyr og forsinkelsesrente og eventuelle omkostninger ved inkasso.

For fullstendige vilkår for Walleys faktura- og delbetalingstjeneste, se lenkene nedenfor:

https://www.walley.no/kundeservice/

Standardiserte Europeiske opplysninger om forbrukerkreditt

Walleys kundeservice hjelper deg med alle spørsmål angående din faktura eller delbetaling. Kontaktinformasjon til Collector finner du i lenken ovenfor, og du kan ringe de på telefon 22 41 14 55. Dersom du har betalt din faktura eller delbetaling, men senere angrer på ditt kjøp har du et tilgodehavende hos Walley. Walley tilbakebetaler den summen du har betalt etter at de har fått opplysninger fra forhandler om godkjent retur.

Bedrifter og statlige aktører

Bedrifter og statlige aktører bes ta kontakt med oss direkte på e-post for bestilling og fakturakjøp. Statlige aktører kan få 30 dager forfall på faktura og vi godtar innkjøpsordre.

Angrerett

I følge angrerettsloven har du som privatkunde rett til å angre kjøpet innen 14 dager etter at du har mottatt varen. Hos oss gjelder imidlertid en utvidet angrerett eller åpent kjøp på 30 dager. Kontakt oss dersom du ønsker å returnere et produkt eller ordre.

Om du velger å benytte deg av din angrerett, ber vi deg tenke på at produktet skal være i vesentlig uforandret stand, dvs. ikke ødelagt eller skadet, og videre komplett med original emballasje. Tenk på at du står for transportrisikoen tilbake til oss. Vær derfor nøye når du pakker ned produktet. Alle returforsendelser må merkes med ordrenummer og det er veldig fint om du varsler oss i forkant. På denne måten sikres en smidig og rask prosess.

Lydglede AS tar ikke imot pakker som sendes i postoppkrav.

Slik returnerer du en vare:

Du sender oss en e-post eller kontakter oss via nettsidene våre, og opplyser om at du ønsker å returnere varen. Ved å gjøre dette hjelper du oss slik at vi kan gi deg bedre og raskere service. Du trenger ikke fylle ut noe angrerettskjema så lenge du har kontaktet oss på e-post. Du får så en fraktlapp som du skriver ut. Scan pakken ved innlevering og ta vare på kvitteringen. Den er ditt bevis på at du har returnert varen.

Unntak

Angreretten gjelder ikke dersom varen ikke kan returneres i samme stand og mengde, og skaden eller forringelsen skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side. Angrerett og åpent kjøp i 30 dager gjelder ikke bedriftskunder og statlige aktører. 

Reklamasjon forbrukere

Hvis det oppdages feil eller mangel må kunden, innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget feilen/mangelen, gi oss melding om at han eller hun vil reklamere på dette grunnlaget. Reklamasjon må senest skje to år etter at produktet er kjøpt. Dersom produktet eller deler av det ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år.

Firmainformasjon 

Nettstedet driftes av Lydglede AS med organisasjonsnummer 922874492MVA. Vi er registrert i både foretaks- og merverdiavgiftsregisteret.




Meny

Innstillinger